Ειδήσεις

Ταυτοποίηση στοιχείων (Know Your Customer)

Τι είναι η ταυτοποίηση στοιχείων (Know Your Customer – KYC)

Η διαδικασία αυτή είχε αντίκτυπο για πρώτη φορά στον τραπεζικό τομέα όπου οι τράπεζες υποχρεώθηκαν να ζητούν τα στοιχεία των πελατών τους σε μία προσπάθεια των κυβερνήσεων να καταπολεμήσουν και να  περιορίσουν το μαύρο χρήμα και τα χρήματα που προέρχονται από παράνομες δραστηριότητες. Ουσιαστικά, μιλάμε για μία μεταρρύθμιση του κράτους μέσω της οποίας υποχρεώνει τις εταιρίες να κάνουν ελέγχους για την ποιότητα και ακεραιότητα των πελατών τους.

Σήμερα η ταυτοποίηση στοιχείων (η αλλιώς γνωρίστε τον πελάτη σας – Know Your Customer – KYC) έχει αρχίσει κι εφαρμόζεται από όλο και περισσότερες εταιρίες, καθώς είναι υποχρεωμένες να εφαρμόσουν την οδηγία για να μπορέσουν να πάρουν αδειοδότηση από τις αρχές.

1)Τι ζητάνε οι εταιρίες για την ταυτοποίηση στοιχείων;

Οι εταιρίες ζητάνε δύο κυρίως δύο πράγματα. 1. Επίσημο αποδεικτικό του ποιος είσαι (ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης) 2. Επίσημο αποδεικτικό της κατοικίας σας (Λογαριασμός ΔΕΚΟ, βεβαίωση μόνιμης κατοικίας μέσω ΚΕΠ, εκκαθαριστικό εφορίας, τραπεζικό έγγραφο) και όλα αυτά βέβαια να αναφέρονται στο πρόσφατο διάστημα (συνήθως τρίμηνο).

Παράδειγμα:

Πιστοποίηση Στοιχείων.

Αγαπητέ/τή,

Σύμφωνα με τον νέο Κανονισμό της Ε.Ε.Ε.Π. (ΦΕΚ 3162 / 25.11.2014), και για να συνεχίσετε να έχετε την πλήρη πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του λογαριασμού σας είμαστε υποχρεωμένοι να διασφαλίσουμε ότι τα προσωπικά στοιχεία που έχετε καταχωρήσει είναι αληθή και σε ισχύ, όπως ακόμα ότι ο λογαριασμός σας είναι ταυτοποιημένος.

Επομένως θα σας παρακαλούσαμε, αφού συνδεθείτε στον λογαριασμό σας, να ελέγξετε τα στοιχεία σας αν είναι ορθά και ενημερωμένα, πηγαίνοντας στις ‘Υπηρεσίες Λογαριασμού’ -> ’Επιλογές’ και επιλέγοντας το ‘Προσωπικά Στοιχεία’, στο κάτω αριστερά μέρος της κεντρικής σελίδας. Στην περίπτωση που κάποιο από τα στοιχεία σας, π.χ. ο αριθμός τηλεφώνου ή δηλωθείσα διεύθυνσή σας, δεν είναι αληθή, παρακαλούμε πηγαίνετε πάνω αριστερά στην κεντρική σελίδα και πατήστε την ‘Επικοινωνία’, έπειτα επιλέξτε ως θέμα ‘Αλλαγή Στοιχείων’ και γράψτε μας τα στοιχεία που θέλετε να ανανεώσετε.

Μόλις ανανεωθούν όλα τα στοιχεία σας, και σύμφωνα με την Ελληνική Νομοθεσία, πρέπει επίσης να ταυτοποιήσετε τον λογαριασμό σας.

Για την ταυτοποίηση, πρέπει να μας στείλετε μέσω της σελίδας μας, πηγαίνοντας στις ‘Υπηρεσίες Λογαριασμού’ -> ’Κατάθεση’ και πατώντας το κουμπί ’Φόρτωση προσωπικών εγγράφων’.

Έγχρωμο αντίγραφο των δύο όψεων της ταυτότητάς σας ή του διαβατηρίου σας Έγχρωμο αντίγραφο ενός πρόσφατου (έκδοση εντός τελευταίου τριμήνου) επισήμου εγγράφου στο οποίο να αναφέρονται το ονοματεπώνυμό σας και η διεύθυνσή σας (π.χ. λογαριασμό ΔΕΗ, OTE).

Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα αποστολής κάποιου από τα παραπάνω έγγραφα μπορείτε να αποστείλετε μια Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/86 (πρώην Ν. 105) συμπληρωμένη και επικυρωμένη από ΚΕΠ.

2.) Πότε ζητάνε τη διαδικασία ταυτοποίησης;

Οι εταιρίες που είναι αδειοδοτημένες στο Ηνωμένο Βασίλειο ζητάνε τη διαδικασία ταυτοποίησης έως και 48 ώρες μετά την εγγραφή. Στην Ελλάδα η πλειοψηφία των νόμιμων στοιχηματικών εταιριών ζητάνε τη διαδικασία ταυτοποίησης πριν την πρώτη ανάληψη. Καμία ανάληψη δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εφόσον δεν έχετε ολοκληρώσει τη διαδικασία ταυτοποίησης και για αυτόν τον λόγο θα σας προτρέπαμε να την κάνετε αμέσως μετά την εγγραφή σας κι αν αυτό δεν είναι εφικτό οπωσδήποτε πριν την πρώτη σας κατάθεση.

3.) Αν χρησιμοποιήσω ηλεκτρονικά πορτοφόλια αποφεύγω τη διαδικασία ταυτοποίησης;

Φυσικά και όχι. Τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια μπορεί να κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη καθώς επισπεύδουν την ταχύτητα των αναλήψεων και καταθέσεων σας, ωστόσο δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τη διαδικασία ταυτοποίησης.

4.) Δε θέλω να γνωστοποιήσω τα στοιχεία μου

Κατανοούμε τη “φοβία” σας αλλά να σας ενημερώσουμε πως τα έχετε ήδη δώσει στο taxisnet. Παρόλα αυτά μπορείτε στα έγγραφα που στέλνετε στην εταιρία στοιχήματος να γράψετε: Για χρήση από την εταιρεία ΧΧΧΧ, αποστέλλεται αποκλειστικά για λόγους ταυτοποίησης του λογαριασμού μου. Στην πλειοψηφία τους οι εταιρίες το κάνουν αποδεκτό, ωστόσο υπάρχουν μερικές που δεν το αποδέχονται με δικαιολογία την παραποίηση του εγγράφου. Οπότε η λύση στο πρόβλημα είναι να ταυτοποιήσετε τον λογαριασμό σας προτού καταθέσετε ώστε αν παρουσιαστεί τέτοιο πρόβλημα να αποφασίσετε πως θα κινηθείτε δίχως να εκκρεμεί κάποια ανάληψη σημαντικού ποσού.

5.) Μπορώ να αποφύγω την ταυτοποίηση στοιχείων;

Αν θέλετε να παίξετε στοίχημα με πραγματικά χρήματα ή live καζίνο στο ίντερνετ είστε υποχρεωμένος να υπακούσετε τους κανόνες της εκάστοτε εταιρίας, ειδικά μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ 3162 / 25-11-2014.

Tags

Related Articles

Back to top button
Close